De service lijn van creditcardaanbieders is een dienst waarbij de klant altijd contact kan opnemen met de uitgevende creditcardmaatschappij.

Als u vragen heeft en een medewerker van de creditcardaanbieder wenst te spreken, dan kunt u contact opnemen via deze service lijn van de creditcardaanbieder.

Vaak zijn er meerdere soorten service lijnen beschikbaar:

  • De alarm- of spoedlijn:
    deze is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar voor spoedgevallen zoals verlies of diefstal van uw creditcard. Via deze service lijn kunt u uw creditcard laten blokkeren.
  • De algemene service lijn:
    deze is vaak tijdens (ruime) kantooruren en op zaterdag bereikbaar. Op deze servicelijn kunt u met al u niet urgente terecht. Zoals bijvoorbeeld het opvragen van de actuele rentestanden of het bestedingslimiet van uw creditcard. Maar ook het aanvragen van een creditcard.
  • Service lijn gerelateerd aan een verzekering:
    sommige creditcards hebben een uitgebreid (reis)verzekeringen pakket. Via een apart telefoonnummer kunt u 7 dagen per week, 24 uur per dag hup vragen met betrekking tot persoonlijke, medische en/ of juridische vragen.

De telefoonnummers van de beschikbare servicelijnen staan vaak op de achterkant van een creditcard vermeld. En anders kunt u deze via de website van uw creditcardaanbieder terugvinden.