ICS komt met ‘seamless’, ’tech’ en ‘solid’ huisstijl vernieuwing

ICS Herpositionering

Creditcarduitgever International Card Services (ICS) heeft aangekondigd dat het bedrijf haar huisstijl gaat vernieuwen. Met deze update wil ICS de vormgeving van het merk beter laten aansluiten op waar het bedrijf voor staat.

ICS bestaat al 35 jaar en is in die tijd uitgegroeid tot een sterke, betrouwbare en onafhankelijke creditcarduitgever. Maar met de nieuwe huisstijl gaat ICS nog een stap verder in haar missie om klanten te voorzien van de beste creditcarddiensten. Het bedrijf wil namelijk een nieuwe, moderne uitstraling creëren die naadloos aansluit bij haar kernwaarden.

De nieuwe huisstijl is geïnspireerd op drie belangrijke aspecten: ‘seamless’, ’tech’ en ‘solid’. Het moet klanten het gevoel geven dat ze in één vloeiende beweging van de diensten van ICS kunnen genieten, met gemak en zonder problemen. Daarbij wil ICS ook uitstralen dat ze technologie hoog in het vaandel heeft staan en dat ze er alles aan doet om haar klanten veilige betaaloplossingen te bieden. Dit alles moet gecombineerd worden met een stevige en betrouwbare uitstraling, wat wordt weerspiegeld in de krachtige letters en verrassende kleuren van de nieuwe huisstijl.

De vernieuwde huisstijl zal vanaf 28 februari zichtbaar zijn op het ICS-logo en de kleuren. In de loop van het jaar zal de nieuwe vormgeving verder ontwikkeld worden op andere gebieden, zoals de fotografie, website, andere beelden en teksten. Op deze manier wil ICS Cards stap voor stap haar klanten een naadloze en moderne gebruikerservaring bieden.

Voor klanten van ICS betekent de nieuwe huisstijl vooral een visuele verandering. Zo krijgt het ICS-logo een frisse en moderne uitstraling en wordt de vormgeving van de app en website vernieuwd. Klanten hoeven hiervoor geen nieuwe creditcard aan te vragen, de card wordt vervangen wanneer deze aan vervanging toe is.

Wel zullen klanten van ICS in samenwerking met partners de nieuwe huisstijl ook terugzien in de app. Maar de kleuren van deze huisstijl zullen wel hetzelfde blijven als voorheen. Dit geldt onder andere voor klanten die een ICS Card in samenwerking met ABN AMRO of ANWB hebben.

ICS waarschuwt haar klanten voor fraudeurs die phishing-e-mails sturen waarin gevraagd wordt om gebruikersnaam, wachtwoord, volledig creditcardnummer of pincode door te geven. ICS medewerkers zullen deze specifieke gegevens nooit vragen, niet per mail en niet per telefoon.

De nieuwe huisstijl zal op alle plekken waar klanten interactie hebben met ICS te zien zijn. Dit omvat onder andere de app, de website, alle e-mails en brieven, social media en campagnes. Zo wil ICS haar klanten een consistent en modern beeld van haar merk bieden en zorgen voor een naadloze gebruikerservaring.

Klanten van ICS hoeven zich geen zorgen te maken dat zij hun creditcard moeten vervangen of dat hun rekeningnummer verandert. Alleen het uiterlijk van de card zal op termijn veranderen. De vernieuwde huisstijl gaat in op 28 februari, maar klanten zullen gedurende het jaar nog verdere aanpassingen zien, zoals nieuwe fotografie, teksten en andere beelden.

Met de nieuwe huisstijl laat ICS zien dat het bedrijf in beweging blijft en voortdurend op zoek is naar manieren om haar diensten te verbeteren. Het bedrijf wil in de toekomst haar klanten een naadloze gebruikerservaring blijven bieden en zal zich daarbij ook blijven richten op de nieuwste technologieën om dit mogelijk te maken.