Social Media Mastercard Creditcard?

woensdag 7 maart 2012
Social Media is hot! Dat blijkt maar weer uit het feit dat Barclay een zogenaamde social media creditcard heeft bedacht. Je zult misschien denken dat je hiermee kan betalen via Twitter of Facebook, maar zo ver gaat de credticard (helaas) niet.
De gedachte achter de kaart is samen bedenken en beslissen. De creditcard is gewoon een kaart waarmee je de dagelijkse aankopen  mee kan betalen bij (web)winkels waar men Mastercard accepteert. Net als alle andere Mastercard creditcards. Het verschil zit hem in de manier waarop de bank met deze creditcard klanten communiceert.

Deze BarclayCard klanten krijgen namelijk inzage in de winst- en verliescijfers en mogen hierop via social media reageren en meedenken over nieuwe producten en diensten van de Barclay bank..

Wat er verder met de input van de klanten gebeurt is nog niet geheel duidelijk. Wel laat de Barclay bank met dit product zien dat men begrijpt dat de bank bestaat dankzij haar klanten en niet andersom.
 
Mocht u ook deze credticard willen aanschaffen dan moeten wij u helaas teleurstellen. De creditcard is vooralsnog alleen verkrijgbaar in de USA. De in Nederland verkrijgbare Mastercard creditcards kunt u hier vinden: Mastercard Creditcard